وب سایت دکتر رامین قاسمی اصل

Ghasemiasl.ir

  The website of Ramin Ghasemiasl

تمرین سری سوم  مکانیک سیالات پیشرفته

برای دریافت تمرین سری سوم مکانیک سیالات پیشرفته...

جهت اطلاع از برنامه آموزشی دوره های ارتقا پایه دکتر رامین قاسمی اصل کلیک کنید

موضوعات

مقالات و یادداشتها نظام مهندسي ساختمان دانشجویان گاز و گازرسانی تاسیسات بهداشتی عایق بندی صوتی و حرارتی و سیستمهای اطفا حریق تاسیسات مکانیکی آسانسور، پله برقی و بالابر طنز و نهیب

ورود به سایت


نام کاربری :
رمز عبور :
  • عضویت در سایت
  • یادآوری رمز عبور

  • در کشور ما اصطلاح «مقطع حساس کنونی» از فرط استفاده دیگر نخ نما شده است ولی این روزها همچنان می‌توان آن را در صنعت ساختمان کشور به کار برد! چرا که «شرایط کنونی» در امور زیربنایی و صنایع عمرانی کشور شرایط ویژه‌ای است . به تازگی وزیر راه و شهرسازی و در دیدار با جمعی از پیمانکاران عمرانی کشور باز هم از ضرورت یکپارچه کردن ساختار مهندسی کشور سخن گفت.

    ساختار مهندسی کشور پر مشکل است

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساختار غیر منسجم مهندسی در کشور، بر لزوم یکپارچه‌سازی در این حوزه و بازنگری در مفاهیمی مانند صلاحیت و ظرفیت در امور مهندسی تأکید کرد.

    عباس آخوندي در نشست مشترك با اعضای هیئت‌مدیره كانون سراسري پيمانكاران عمراني ايران با بيان اينكه ساختار مهندسي يكي از پرمشكل ترين ساختارهاي كشور محسوب می‌شود، گفت: چنانچه دنبال توسعه هستيم حتماً بايد در چنين ساختاري تجدیدنظر كنيم.

    دكتر آخوندي گفت: ارتقای نظام حرفه ورزي مطابق استانداردهاي بین‌المللی از اهداف اساسي اين وزارتخانه است.

    وي با اشاره به تفاوت مفاهيم اساسي مانند صلاحيت و ظرفيت در نظام فني اجرايي كشور و نظام مهندسي و كنترل ساختمان، اظهار داشت: درحالی‌که در نظام فني و اجرايي شرکت‌ها و بنگاه‌ها صلاحيت می‌گیرند، در نظام مهندسي ساختمان صلاحيت مفهومي فردي مي يابد و در همين راستا مسئوليت نيز فردي تعريف مي شود.

    وزير راه و شهرسازي ادامه داد: درحالي كه در نظام فني و اجرايي كشور مفهوم صلاحيت و ظرفيت تقريباً يكي است، در نظام مهندسي ساختمان ظرفيت ضريبي از صلاحيت فرد است و سؤال جدي در خصوص هر دو نظام اين است كه آيا می‌توان روي صلاحیت‌های افراد حد گذاشت و اگر افرادي كه صلاحيت و ظرفيت آنها توسط نهادهاي ذی‌ربط تأييد می‌شود نتوانستند به تعهد خود عمل كنند، آيا نهادهاي مربوطه پاسخگوي ضرر و زیان‌های ایجادشده خواهند بود؟

    وي با تأكيد بر اينكه آمادگي یکپارچه‌سازی ساختار مهندسي در ايران را داريم، تصريح كرد: بايد بین مفهوم صلاحيت و ظرفيت تفكيك قائل شويم زیرا نتيجه وضعيت كنوني اين است كه از يك سو ظرفيت تابعي از صلاحيت مهندسان است و از سوي ديگر نظام فني و اجرايي كشور و سازمان نظام مهندسي ساختمان به كارفرما قدرت جبران خسارت نمی‌دهند.

    آخوندي سپس با اشاره به لزوم اجراي كارها در فضاي رقابتي، افزود: در مدتي كه از حضورم در وزارت راه و شهرسازي می‌گذرد، تلاش كردم جلوي اجرا و واگذاري غيررقابتي پروژه‌ها را بگيرم.

    وي با بيان اينكه متوجه مسائل مالي پيمانكاران هستم، گفت: با وجود اين مسائل از شما كه داراي نوعي توان حاشیه‌ای نيز هستيد می‌خواهم در بحث عمران محله‌ای نيز با وزارت راه و شهرسازي همفكري داشته باشيد.

    موضوع : نظام مهندسي ساختمان / مقررات ملي ساختمان   تاریخ انتشار : 14 آذر 1392