
نا به رای شعبه 9 دادگاه تجدید نظر خواهی دیوان عدالت اداری مورخ 4 شهریور 1404 قانونی بودن تفاهم نامه گاز فشار قوی بین شرکت ملی گاز و وزارت تراه و شهر سازی به شماره 56830/420/400 مورخ 6 بهمن 1387 به تایید رسیده و لازم الاجرا می.باشد

نا به رای شعبه 9 دادگاه تجدید نظر خواهی دیوان عدالت اداری مورخ 4 شهریور 1404 قانونی بودن تفاهم نامه گاز فشار قوی بین شرکت ملی گاز و وزارت تراه و شهر سازی به شماره 56830/420/400 مورخ 6 بهمن 1387 به تایید رسیده و لازم الاجرا می.باشد
بنا به ابلاغ دفتر مقررات ملی ساختمان در راستای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و لزوم نظارت عالیه بر اجرای ضوابط معماری شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای پروژههای ساختمانی همانطور که مستحضرید طبق ماده ۱۳ بند ۲-۱۳ مبحث دوم مقررات ملی ،ساختمان
مدیر کل دفتر مقررات ملی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نموذ که رعایت مقررات ملی ساختمان الزام قانونی دارد و هیچ مرجعی اجازه تفسیر ، کاهش یا افزایش
در میان انبوه آرای قضایی، گاه رأیی صادر میشود که نه صرفاً یک تصمیم قضایی، بلکه بازآفرینی یک منطق حقوقی است. رأی اخیر شعبه نهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری از همین دست است؛ رأیی که پس از سالها ابهام و انکار، باب رسیدگی به شکایات از آرای انتظامی سازمان نظام مهندسی را در دیوان عدالت اداری گشوده و مسیر تازهای برای تحقق عدالت حرفهای ترسیم کرده است.

یکی از سوالات مهم در این حوزه که چرا نظارت و بازرسی گاز به صورت شخص حقیقی است و علی رغم حضور مهندسان در شرکتهای حقوقی چرا می توانند به صورت شخص حقیقی امور نظارت وبازرسی گاز را انجام داده و مانعی برای آنان پیش نیاید شاید یک دغدغه مهم برای مهندسان تاسیسات باشد .

با توجه به حذف درس مکانیک محیط پیوسته از دروس تخصصی الزامی رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک تبدیل انرژی لازم است
بر اساس ابلاغ دفتر مقررات ملی ساختمان بر اساس دفتر مقررات ملی ساختمان استفاده از بخاریهای بدون دودکش در تمامی ویرایشهای مبحث ۱۷ ممنوع بوده است و در صورت مغایرت این مبحث با سایر

به این وسیله به اطلاع دانشجویانی درس که با اینجانب درس روش تحقیق و مقاله نویسی پیشرفته انتخاب نموده اند

برای اطلاع از شرایط و محتوای برنامه آموزشی و فعالیتهای مربوطه به ادامه مطلب بروید .

فیلمهای آموزشی مکانیک سیالات پیشرفته که به عنوان ابزار کمک آموزشی برای هر یک از سرفصل های تدریس