وب سایت دکتر رامین قاسمی اصل

Ghasemiasl.ir

  The website of Ramin Ghasemiasl

نظر خواهی برای ویرایش پنجم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

برابر اعلام دفتر مقررات ملی ساختمان به اطلاع می رساند پیش نویس غیرقابل استناد ویرایش پنجم مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان (۱۴۰۳) با عنوان ” مدیریت انرژی در ساختمان ” ا...

جهت اطلاع از برنامه آموزشی دوره های ارتقا پایه دکتر رامین قاسمی اصل کلیک کنید

موضوعات

مقالات و یادداشتها نظام مهندسي ساختمان دانشجویان گاز و گازرسانی تاسیسات بهداشتی عایق بندی صوتی و حرارتی و سیستمهای اطفا حریق تاسیسات مکانیکی آسانسور، پله برقی و بالابر طنز و نهیب

ورود به سایت


نام کاربری :
رمز عبور :
  • عضویت در سایت
  • یادآوری رمز عبور

  • با توجه به مشکلات عدیده در سیستم ارجاع نظارت گاز در استانتهران بالاخره با رایزنی های متعدد و بهره گیری از تجربیات استانهای مجاور یک سیستم مکانیزه برای ثبت و ارجاع کار نظارت گاز تهیه و در اختیار دفاتر نمایندگی قرار گرفته است . هر مراجعه کننده با ورود به دفتر نمایندگی و ثبت مشخصات اشتراک درخواستی به صورت مکانیزه مبلغ هزینه نظارت گاز محاسبه و به صورت شناسه قبض و شناسه پرداخت مراتب به متقاضی اعلام می گردد. متقاضی سپس با دستگاه کارت خوان و یا اینترنت بانک یا همراه بانک هزینه نظارت را به حساب سازمان واریز و با مراجعه به دفتر نمایندگی مراتب فوق اعلام میشود. همزمان بانک مربوطه اطلاعات وازیزی را به این سیستم منتقل نموده و پس از تایید واریزوجه از سوی مشترک دفتر نمایندگی مهندس ناظر را 

     تعیین و اطلاعات فرم شماره 5 به همراه سریال ان در سیستم ثبت و کار به مهندس ناظر از طریق پیامک اطلاع رسانی می گردد. این فرایند در حال حاضر به صورت آزمایشی در دست اجرا است. مهمترین نکته در این مرحله حذف فیش بانکی از گردش امور جاری می باشد. بطوریکه پول نظارت در مدت زمان کوتاهی بدون واسطه به حساب مهندس ناظر بصورت مکانیزه واریز میگردد. یکی از حفره های مهم در سیستم توزیع نظارت گاز وجود فیش های کاغذی بوده که مکرر باعث سوء استفاده افراد سودجو بوده است. بهر حال تصمیم جسارت آمیز را باید به فال نیک گرفت. هرچند در حال حاضر بایستی مکانیزمی طراحی شود که امکان ثبت اطلاعات پس از ثبت در یک دفتر در فتر دیگز و یا در همان دفتر به منظور تغییر ناظر بدون هماهنگی با مقامات  امکان پذیر نشود. این یکی از ضعفهای سیستم مذکور است که با درایت  در جهت برطرف نمودن آن باید اقدام نمود. ضمنا روش تغییر ناظر و مبادلات مالی در این چرخه هنوز روشن نیست . در مناطق خارج از شهر تهران که مربوط به شهرهای حاشیه ای استان است معمولا افراد از سواد لازم برای پرداخت الکترونیکی بهره مند نیستند و این امر در آن مناطق مشکلات جدی برای شهروندان ایجاد نموده است. بعد مسافت در این مناطق از مسایل مهم در این فراییند نیز می باشد. هر چند تا یک سیستم مکانیزه با طراحی منطقی بسیار فاصله داریم . برای طراحی توزیع سیستم مکانیزه در یک اقدام شتابزده نسبت به دریافت اطلاعات مهندسان بدون اطلاع رسانی مناسب و نیز دریافت اطلاعات شخصی انان اقدام شده بدون انکه منطق روش توزیع کار مکانیزه به مهندسان اطلاع رسانی شود تا بر اساس ان تصمیم گیری  نمایند. امید است این سرعت عمل باعث خدشه به این طرح مناسب نشود. طرحهای این گونه  در یک استان بزرگ با زیر وبم متفاوت که بخواهد توزیع کار را با یک عیار انجام دهد از همان ابتدا محکوم به شکست خواهد بود. ضروری است این تفکر اول به اطلاع اعضا رسانیده شود و پس از نظرخواهی از آنان در یک ناحیه کوچک به صورت آزمایشی اجرا گردد . در صورت برطرف شدن موانع امکان توسعه آن وجود دارد. همانطوریکه در سیستم ارجاع کار نظارت تاسیسات همه چیز مبهم است حتی مشخص نیست منطق ارجاع کار چیست . و در طول یکسال گذشته به اعتراف مهندسان بیش از یک کار هنوز ارجاع نشده است. نگرانی مهم این است که متمرکز کردن سیستم ارجاع خود منشا یک بی قانونی جدید نگردد. زیرا تجربه کرده را آزمون خظاست. عزیران گرداننده این سیستم بایستی ضمانتهای لازم را به اعضا بدهند که وضعیت جدید طراحی شده برای توزیع مکانیزه از وضعیت موجود شرایط را بدتر نکند. 

    موضوع : گاز و گازرسانی / مقالات   تاریخ انتشار : 20 اسفند 1393