وب سایت دکتر رامین قاسمی اصل

Ghasemiasl.ir

  The website of Ramin Ghasemiasl

جزوه آموزشی آشنایی با مبحث 17 جدید بر اساس ویرایش 1401

جزوه آموزشی آشنایی با مبحث 17 جدید بر اساس ویرایش 1401 برای مهندسان که بمنظور راهنمایی و افزایش دانش فنی در حوزه نظارت و بازرسی گاز تهیه شده...

جهت اطلاع از برنامه آموزشی دوره های ارتقا پایه دکتر رامین قاسمی اصل کلیک فرمایید

موضوعات

مقالات و یادداشتها نظام مهندسي ساختمان دانشجویان گاز و گازرسانی تاسیسات بهداشتی عایق بندی صوتی و حرارتی و سیستمهای اطفا حریق تاسیسات مکانیکی آسانسور، پله برقی و بالابر طنز و نهیب

ورود به سایت


نام کاربری :
رمز عبور :
  • عضویت در سایت
  • یادآوری رمز عبور

  • رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به مداخلات وزارت راه و شهرسازی در انتخابات هفتمین دوره هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت : وزارت راه و شهرسازی باور کند که نظام مهندسی برای برگزاری انتخابات نیازی به پدر خوانده ندارد و این بزرگ ترین اتفاق منفی بود که در انتخابات این دوره رخ داد .
    مهندس ترکان ضمن خسته نباشید به برگزار کنندگان هفتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها و نیز تبریک به منتخبین این دوره اظهار داشت: برای انتخابان دوره هشتم باید به وزارت راه و شهرسازی بگوییم که آیا شما سازمان مردم نهادی مثل نظام مهندسی را صالح نمی دانید که خود مسئول برگزاری انتخابات خودش باشد.
    نابالغ نشان دادن نظام مهندسی
    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در این دوره کوشید تا نظام مهندسی را شخصیتی نابالغ نمایش دهد که برای برگزاری انتخابات خود نیازمند وزارت راه و شهرسازی است که مداخله کند.
    رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن خواستار عدم مداخله وزارت راه و شهرسازی در انتخابات ادامه داد: برای برگزاری انتخابات باید هیأت مرکزی اجرایی انتخابات  متشکل از مهندسان تشکیل شود و آن هیأت کار خود را در استانها پیش ببرد .
    مهندس ترکان با طرح این پرسش که چرا غیر از چهار مرجع رسمی ، بررسی صلاحیت از مرجع دیگری مورد توجه قرار می گیرد اظهار داشت : دادگستری ، نیروی انتظامی ، وزارت اطلاعات و شورای انتظامی  چهار مرجع رسمی هستند و اگر کسی توسط این چهار مرجع رد شده می تواند رد صلاحیت شود و در غیر اینصورت کسی اجازه رد صلاحیت ندارد.
    وی ادامه داد : این اتفاق که در بعضی جاها رخ داد یک عامل انحراف در انتخابات  بود و اشخاصی که با یکدیگر حساب شخصی دارند در رد صلاحیت ها مداخله می کنند.
    مشاور عالی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص ابلاغیه وزیر راه و شهرساز مبنی بر منع حضور کارکنان وزارت کشور و شورای شهرها در کاندیداتوری هیأت مدیره بیان داشت : از نظر ماهیت و اینکه خوب یا بد بودن قابل بحث است و از نظر شکلی نوعی قانون گذاری است و خارج از صلاحیت وزیر است و اینکه کارمندان دولت حق ندارند در انتخابات حضور یابند نیازمند قانون است و موارد ابهام نیست که طبق ماده 123 استعلام از وزیر گرفته شود.
    رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهای مورد نظر جهت بهره گیری از  ظرفیت های نظام مهندسی که دارای 400 هزار نیروی متخصص در سطح کشور است  گفت : از منظر کسب و کار، ساخت و ساز مسکونی و شهری که حوزه نظام مهندسی است بیش از دو برابر بودجه عمرانی کل کشور است  و نظام مهندسی سیستمی است که می تواند در طراحی ، مدیریت ، اجرا و نظارت این چرخه فنی و اقتصادی ایفای نقش کند .
    وی با اشاره به بیکاری بخش بزرگی از جامعه مهندسی گفت: مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان مربوط به طولانی ترین دوره ساختمان ،یعنی نگهداری و بهره برداری است و  ساختمان هایی که احداث می شوند 100 سال عمر می کند و این 100 سال عمر طبق مبحث 22 مقررات ملی ساختمان معادل 100 سال اشتغال است .
    مبحث22 در هیأت مدیره هفتم عملیاتی شود
    این مقام مسئول ادامه داد : هنوز مبحث22 مقررات ملی ساختمان عملیاتی نشده و باید پروانه صلاحیت نگهداری و بهره برداری صادر و ظرفیت و صلاحیت برای نگهداری ، بهره برداری و فهرست بهای نگهداری تعریف شده و نیز رتبه بندی و صلاحیت بر اساس اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص شود.
    مهندس ترکان با تاکید بر اینکه این مبحث از حوزه های بسیار مهم اشتغال است ، خواستار ورود اعضای هیأت مدیره دوره هفتم  به این بخش ها شد.
    وی افزود : فهرست بهای ساختمانی ، رتبه بندی و صلاحیت ها ، شرایط عمومی پیمان و تقویت مهارتهای ساختمانی ، از دیگر حوزه هایی است که هیأت مدیره دوره هفتم  می توانند آنها را  بررسی کرده و به نتیجه برسانند .
    نظام مهندسی مازندارن پیشرو در بخش های مختلف
    رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به عملکرد نظام مهندسی ساختمان مازندارن گفت : نظام مهندسی مازندران و گیلان بیشترین تراکم نیروهای تحصیلکرده را در در سطح کشور داشته و به طور طبیعی بهترین مهندسان را در خود جای داده اند و در زمینه های مختلف از استان های پیشرو هستند.
     وی افزود: بر اساس خط مشی هفدهمین اجلاس هیأت عمومی که دو سال پیش تصویب شد نظام مهندسی مازندران مسئول تقویت و توسعه شهرسازی شد و امید است نظام مهندسی مازندران ، مقررات ملی شهرسازی را تدوین و برای تصویب ارسال کند .

    منبع:خبرگزار مهر

    موضوع : هفتمین انتخاب / مقررات ملي ساختمان   تاریخ انتشار : 22 مهر 1394