وب سایت دکتر رامین قاسمی اصل

Ghasemiasl.ir

  The website of Ramin Ghasemiasl

جزوه آموزشی آشنایی با مبحث 17 جدید بر اساس ویرایش 1401

جزوه آموزشی آشنایی با مبحث 17 جدید بر اساس ویرایش 1401 برای مهندسان که بمنظور راهنمایی و افزایش دانش فنی در حوزه نظارت و بازرسی گاز تهیه شده...

جهت اطلاع از برنامه آموزشی دوره های ارتقا پایه دکتر رامین قاسمی اصل کلیک فرمایید

موضوعات

مقالات و یادداشتها نظام مهندسي ساختمان دانشجویان گاز و گازرسانی تاسیسات بهداشتی عایق بندی صوتی و حرارتی و سیستمهای اطفا حریق تاسیسات مکانیکی آسانسور، پله برقی و بالابر طنز و نهیب

ورود به سایت


نام کاربری :
رمز عبور :
  • عضویت در سایت
  • یادآوری رمز عبور

  • رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور یک روز پس از کشته شدن هشت کارگر بر اثر سقوط بالابر گفت: علی رغم اینکه این پروژه دارای مسول ایمنی بوده، اما استانداردهای لازم جهت حفاظت از جان کارگران به درستی رعایت نشده بود که در ‌‌نهایت عدم وجود نظارت ایمنی منجر به بروز حادثه‌ای دلخراش برای کارگران شد.

    اکبر شوکت روز چهارشنبه (29 بهمن) در گفتگو با ایلنا، علت اصلی بروز حوادث ساختمانی را عدم رعایت استاندارد‌ها و اصول ایمنی در پروژه‌های ساختمانی عنوان کرد و گفت: بر اساس آیین نامه‌های ایمنی نباید از آسانسور حمل بار برای جابه جایی نیروی انسانی استفاده کرد در حالیکه می‌بینیم حادثهٔ روز گذشته به دلیل سقوط آسانسور حمل بار رخ داده و صرف استفاده از این وسیله خلاف آیین نامه‌های ایمنی و ناشی از نظارت نادرست مسولین ایمنی بر روند انجام کار است.

    به گفته این مقام صنفی، مجتمع مسکونی محل حادثه در زمینی به وسعت بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت است و قرار است با ۱۵۰۰ واحد مسکونی به بهره برداری برسد.

    شوکت ضمن بیان این مطلب که از زمان وقوع حادثه، فعالیت کلیه بالابرهای این مجتمع در حال ساخت متوقف شده است ادامه داد: قانون به صراحت تاکید می‌کند که آسانسور حمل بار تنها برای حمل ملزومات ساخت و ساز استفاده می‌شود و نباید از آن برای جابه جایی نیروی انسانی استفاده کرد.

    به گفتهٔ شوکت، چهار نفر از کارگران کشته شده برق کار بودند و ۴ نفر از کارگران ساده ساختمانی بوده‌اند که در بخش‌های دیگر این پروژه مسکونی مشغول به کار بودند.

    رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی همچنین از پیگیری این حادثه در کارگروه حوادث کار کشور خبر داد.

    شوکت درباره وضعیت بیمهٔ این کارگران گفت: این کارگران از طریق پروژه دارای بیمهٔ درمانی تامین اجتماعی بودند و از بیمهٔ کارگران ساختمانی استفاده نمی‌کردند.

    به گفتهٔ این مقام صنفی، نظام مهندسی و مسول ایمنی پروژه در گزارش‌های خود اساسا به این موضوع که جابه جایی کارگران توسط آسانسور حمل بار انجام شده اشاره‌ای نکرده‌اند.

    وی تاکید کرد: عجیب است که در گزارش نظام مهندسی و مسول ایمنی به اینکه آسانسور حمل بار علت حادثه بوده اشاره‌ای نشده است و این مسئله به خودی خود تامل بر انگیز است.

    وی وقوع حوادث این چنینی را ناشی از عدم توجه و نظارت سازمان‌هایی چون نظام مهندسی و وزارت شهرسازی و شهرداری‌ها به نیروی انسانی دانست و گفت: وقتی سازمانهای متولی امر چون شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی برای جان نیروی انسانی ارزش قائل نیستند وقوع چنین اتفاقاتی محتمل است.

    رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی در پایان ضمن اشاره به اهمیت ارائهٔ آموزش‌های ایمنی صحیح به مسولین ایمنی و کارگران ساختمانی گفت: ارائهٔ آموزش‌های ایمنی و نظارت بر اجرای قانون تنها راه کاهش حوادث ساختمانی است.

    منبع خبری: پارسینه

     

    موضوع : آسانسور، پله برقی و بالابر / کتاب . استاندارد و جزوه   تاریخ انتشار : 1 اسفند 1393