وب سایت دکتر رامین قاسمی اصل

Ghasemiasl.ir

  The website of Ramin Ghasemiasl

فیلم معرفی کتاب پروژه‌های کاربردی محاسبات بار و انرژی ساختمان در Design Builder software

فیلم معرفی کتاب پروژه‌های کاربردی محاسبات بار و انرژی ساختمان در Design Builder software که بر مبنای الزامات مبحث 19 مقررات ملی ساختمان توسط نویسندگان...

جهت اطلاع از برنامه آموزشی دوره های ارتقا پایه دکتر رامین قاسمی اصل کلیک فرمایید

موضوعات

مقالات و یادداشتها نظام مهندسي ساختمان دانشجویان گاز و گازرسانی تاسیسات بهداشتی عایق بندی صوتی و حرارتی و سیستمهای اطفا حریق تاسیسات مکانیکی آسانسور، پله برقی و بالابر طنز و نهیب

ورود به سایت


نام کاربری :
رمز عبور :
  • عضویت در سایت
  • یادآوری رمز عبور

  • من خودم ناظر گاز می باشم. موارد مشابهی از این سخت گیری های و تفسیر متن آیین نامه وجود دارد. به نظر شما این تفسیرها از نظر قانونی صحیح می باشد؟ 

    به عنوان نمونه وقتی ارتفاع شیر واحد اصلی در حدود 180 سانتی متر ذکر شده، درصورتیکه در پایان کار و پس از کف سازی این ارتفاع به 170 سانتی متر برسد، تخریب کار قانونی می باشد؟ در آیین نامه در صورت کافی نبودن فضا با اجرای تمهیدات لازم از جمله انتقال وسیله گازسوزی مانند آبگرمکن یا پکیچ به خارج ساختمان و یا نصب دریچه دائمی تامین هوا  و ...، امکان اجرای وسیله مورد نظر وجود دارد. آیا ناظری که به هیچ عنوان حاضر به اجرای آبگرمکن با احراز شرایط فوق نمی باشد و با یک سخت گیری غیرمنطقی یک خانوار را از حداقل شرایط آسایش محروم می کند، کار قانونی انجام داده؟ پس دلیل انتخاب یک نفر به عنوان مهندس ناظر چیست؟  

    متاسفانه در نظام مهندسی نه تنها به این گونه سخت گیری ها رسیدگی مناسبی نمی شود بلکه همواره از ناظران به عنوان ناظر نمونه و قانونمند نیز یاد می شود.

    نظرات خود ر ا این خصوص از طریق تماس با  ارسال نمایید.

    موضوع : گاز و گازرسانی / مقالات   تاریخ انتشار : 13 تیر 1393