وب سایت دکتر رامین قاسمی اصل

Ghasemiasl.ir

  The website of Ramin Ghasemiasl

جزوه آموزشی آشنایی با مبحث 17 جدید بر اساس ویرایش 1401

جزوه آموزشی آشنایی با مبحث 17 جدید بر اساس ویرایش 1401 برای مهندسان که بمنظور راهنمایی و افزایش دانش فنی در حوزه نظارت و بازرسی گاز تهیه شده...

جهت اطلاع از برنامه آموزشی دوره های ارتقا پایه دکتر رامین قاسمی اصل کلیک فرمایید

موضوعات

مقالات و یادداشتها نظام مهندسي ساختمان دانشجویان گاز و گازرسانی تاسیسات بهداشتی عایق بندی صوتی و حرارتی و سیستمهای اطفا حریق تاسیسات مکانیکی آسانسور، پله برقی و بالابر طنز و نهیب

ورود به سایت


نام کاربری :
رمز عبور :
  • عضویت در سایت
  • یادآوری رمز عبور

  • روز سه شنبه 11 شهریور ماه 93 دوربین خبر ساز شبکه دو در بخش خبری 20:30 گزارشی از دلالی و صدور تاییدیه های گاز در استان تهران بدون نظارت نظام مهندسی تهیه و پخش نمود. ویدیو این گزارش در زیر آمده است.

     

    کسانی که عضو نیستند، نمی‌توانند اینجا را مشاهده کنند.

     سوال اصلی آن از واسطه دلالی این بود " قیمت تاییدیه یک  گاز کنتور G100 بدون بازید نظام مهندسی چقدر است" . بدور از صحت و سقم این گزارش بد نییست ضمن بررسی چرخه این فعالیت مشخص نمود اگر چنین مسئله ای وجود داشته باشد چگونه امکان صدور این تاییدیه وجود دارد.

     

     

    1-مالکین جهت نظارت و بازرسی گاز بایستی ضمن ارایه درخواست خود به شرکت گاز ناحیه معرفی نامه ای چهت دفاتر نمایندگی سازمان استان تهیه و برای تشکیل پرونده مراجعه نمایند.

    2- پس از دریافت معرفی نامه دفتر نمایندگی نسبت به تشکیل پرونده اقدام نموده و یک مهندس ناظر را از سوی دفتر نمایندگی معرفی می نماید.

    3- مهندس ناظر کار نظارتی را پس از رویت کارهای اجرایی  مجری و تایید انجام کار، تایید نموده و با مهر و امضای مجری و مالک این فرم تاییدیه به دفتر نمایندگی ارجاع تا آن دفتر این فرم را به مهر و امضا دفتر نمایندگی ممهور نموده و با زدن هولوگرام خاص که تحت نظارت سازمان استان بر مبنای مستندات تاییدیه گاز به دفاتر تحویل می گردد و دارای سیستم امنیتی بالا است، به شرکت گاز ناحیه ارسال می نماید.

    4- شرکت گاز ناحیه پس از کنترل صحت این مدارک نسبت به امر اشتراک پذیری اقدام خواهد نمود.

    5- نمونه اسناد و مدارک در دفتر نمایندگی ثبت و فیشهای واریزی به معاونت مالی سازمان استان توسط مهندس ناظر که به مهر دفتر نمایندگی ممهور است تحویل شده و هرگونه مغایرت مالی سریعا قابل کشف و ردیابی است. زیرا امور مالی به صورت مستقیم با بانک عامل در ارتباط است.

     

    به نظر شما چگونه امکان دارد که یک دلال خارج دفتر نمایندگی براحتی قیمت تاییدیه گاز را بدون نظارت در یک چرخه قانونی اعلام نماید. در این حالت محتمل ترین راه حلها به ترتیب  می تواند موارد زیر باشد:

     

    الف  مهر مهندس، مهر مجری، مهر دفتر نمایندگی و هولوگرام جعل شده که باید به این سیستم آفرین گفت که این جعل آنقدر ارزش دارد که همه چرخه گردش کاری را پوشش داده است!!!!

    ب-  ایجاد یک ارتباط با دفتر نمایندگی و انجام امور به طریق قانونی است. زیرا مدارک تولید شده بایستی قابل ارایه به شرکت گاز باید باشد.

    ج- مدرکی تولید نشده و امور مشترکین بدون مدارک تاییدیه گاز نسبت به نصب انشعاب اقدام نموده است.

    د - کل فرض و گزارش شبکه 2 جعلی است!!!!!.

     

    تحت این شرایط خود قضاوت کنید پس از یک هقته از طرح این موضوع که حداقل بیش از شش ماه است که نقل محافل خصوصی است چرا سازمان استان واکنش مشخصی از خود در قبال این موضوع بروز نمی کند. با این حال بر اساس شنیده ها وزارت راه شهر سازی برای بررسی موضوع اقداماتی انجام داده تا پس از بررسی نتایج ان صحت و سقم گزارش مشخص شود.

    دوستانی که از نام دفاتر نمایندگی و افراد خاص اطلاعاتی داشته و یا بصورت فیلم و صدا مدارکی در این زمینه دارند جهت اطلاع رسانی از طریق تماس با ما یا آدرس ایمیل زیر مراتب را منعکس نمایند

    info@ghasemiasl.ir

    موضوع : گاز و گازرسانی / مقالات   تاریخ انتشار : 24 شهریور 1393