بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۴، ۸۳۱ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 1403 2.3 درصد کاهش یافته است.
۶۷ درصد تلفات مربوط به نیمه دوم سال است. بیشترین تلفات مسمومیت با گاز در سال گذشته مربوط به بهمن ماه با ۱۴۹ فوتی و کمترین آن با ۲۵ فوتی مربوط به ماه مرداد است. البته در این آمار گازگرفتگی ناشی از گاز مایع، سوخت جامد مثل زغال، روشن کردن پیک نیکی در محل در بسته و مصرف کنندگان گاز طبیعی را شامل می شود.
نمودار تلقات گاز گرفتکی از سال 1380 تا سال 1404 به شرح زیر است:






.gif)
