وب سایت دکتر رامین قاسمی اصل

Ghasemiasl.ir

  The website of Ramin Ghasemiasl

فیلم معرفی کتاب پروژه‌های کاربردی محاسبات بار و انرژی ساختمان در Design Builder software

فیلم معرفی کتاب پروژه‌های کاربردی محاسبات بار و انرژی ساختمان در Design Builder software که بر مبنای الزامات مبحث 19 مقررات ملی ساختمان توسط نویسندگان...

جهت اطلاع از برنامه آموزشی دوره های ارتقا پایه دکتر رامین قاسمی اصل کلیک فرمایید

موضوعات

مقالات و یادداشتها نظام مهندسي ساختمان دانشجویان گاز و گازرسانی تاسیسات بهداشتی عایق بندی صوتی و حرارتی و سیستمهای اطفا حریق تاسیسات مکانیکی آسانسور، پله برقی و بالابر طنز و نهیب

ورود به سایت


نام کاربری :
رمز عبور :
  • عضویت در سایت
  • یادآوری رمز عبور

  • شاید برای مهندسین ناظر گاز بسیار زیاد اتفاق افاده باشد که در مراجعه به محل بازرسی پس از اتمام لوله کشی گاز نسبت به صحیح بودن تست فشار که از سوی مجریان گاز انجام گردیده دچار تردید شده اند.

    انجام تست نشتی طبق مبحث هفده مقررات ملی ساختمان با هوا و نیتروژن با فشار 10psi در مدت 24 ساعت انجام شده و بعد از آن هیچگونه کاهش فشار در گیچ فشار که روی یکی از شیرهای گاز بسته شده مشاهده گردد. اصولا صحت تست فشار اگر در حضور مجری انجام شود همیشه پر از بهام است. آیا فیل از من این سیستم تنظیم شده و مدت زمان بیست و چهار ساعت زیر بار نرفته است. آیا گیج فشار مجری سالم است. در این زمینه دها سوال برای ناظرین همیشه متصور است.

    یگ ترفند بر اساس همان مبحث می تواند راهگشا باشد. برای این منظور بعد از انجام تست اشاره شده در بالا فشار هوای درون سیستم لوله کشی گاز را تا 176 میلیمتر ستون آب تقلیل داده و اندکی تامل گردد تا فشار سیستم بسته به حالت تعادل در بیاید . سپس یک فشار سنج 250 میلمتر ستون آب تهیه و روی یکی از شیرها بسته شود. بعد از سه دقیقه اگر هر نوع افت فشار روی فشار سنج مشاهده شود نشان دهنده نشتی درون سیستم لوله کشی گاز است. بدین نحو در هر شرایطی میتوان تست فشار را براحتی تحویل گرفت.

    موضوع : گاز و گازرسانی / مقالات   تاریخ انتشار : 28 شهریور 1393