وب سایت دکتر رامین قاسمی اصل

Ghasemiasl.ir

  The website of Ramin Ghasemiasl

جزوه آموزشی آشنایی با مبحث 17 جدید بر اساس ویرایش 1401

جزوه آموزشی آشنایی با مبحث 17 جدید بر اساس ویرایش 1401 برای مهندسان که بمنظور راهنمایی و افزایش دانش فنی در حوزه نظارت و بازرسی گاز تهیه شده...

جهت اطلاع از برنامه آموزشی دوره های ارتقا پایه دکتر رامین قاسمی اصل کلیک فرمایید

موضوعات

مقالات و یادداشتها نظام مهندسي ساختمان دانشجویان گاز و گازرسانی تاسیسات بهداشتی عایق بندی صوتی و حرارتی و سیستمهای اطفا حریق تاسیسات مکانیکی آسانسور، پله برقی و بالابر طنز و نهیب

ورود به سایت


نام کاربری :
رمز عبور :
  • عضویت در سایت
  • یادآوری رمز عبور

  • به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، جلسه هم اندیشی اعضا مکانیک شورای مرکزی و گروه تخصصی مکانیک شورای مرکزی با حضور اعضاء مکانیک هیات های مدیره استانی و روسای گروه های مکانیک استان ها و جمعی از صاحب نظران و مدعوین از مرکز تحقیقات مسکن-راه و شهرسازی –شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان استاندارد از ساعت 10 الی 17 روز چهارشنبه مورخ 96/2/13در محل شورای مرکزی تشکیل شد.
    در این جلسه مهندس طاهری اصل عضو هیات رئیسه شورای مرکزی پس از عرض خیرمقدم به حضور مدعوین محترم گزارشی از تشکیل هیات رئیسه شورای مرکزی و کارهای پیش رو  و همراهی و نحوه هم اندیشی  حرفه ای با اعضاء در استان ها ارائه کرد و در راستای حرفه ای نمودن سازمان های نظام مهندسی و تشکیل کارنامه حرفه ای اعضا که سرفصل برنامه ها و اهداف شورای هفتم و به خصوص ریاست شورا و هیات رئیسه هست توضیحاتی اشاره نمود، سپس دکتر شیراز پور توضیحاتی در خصوص محورهای طرح شده در راستای هم اندیشی ارائه نمود و اظهار داشتند که با توجه به گوناگونی روش های  انجام خدمات طراحی،نظارت براجراء و اجرای تاسیسات لازم است  به یک روش واحد برسیم که نظرات کارشناسی همکاران در این راستا مهم است.
    در ادامه جلسه مهندس جی افرام عضوهیات رئیسه شورای مرکزی ضمن ابراز خوشنودی از تشکیل و برگزاری جلساتی از این دست اظهار امیدواری کردند تا در سایر رشته های هفتگانه سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز جلسات هم اندیشی برگزار شود.
    همچنین در این جلسه مهندس سیف اله علی نیا رئیس گروه تخصصی مکانیک دوره ششم شورای مرکزی گزارشی از عملکرد هیات رئیسه دوره ششم ارائه داده و اظهار امیدواری کرد تا در دوره شورای هفتم فعالیت های ناتمام تداوم یابد.
    در این جلسه دکتر مجربی کرمانی دبیر هیات رئیسه شورای مرکزی نیز طی سخنانی اظهار امیدواری کرد تا خروجی این جلسات را بتوانیم در تصمیم سازی های شورای مرکزی به کار ببریم.
    همچنین مهندس بهادری دبیرهیات رئیسه شورای مرکزی ضمن خیرمقدم به حاضرین تاکید کرد که گروه تخصصی مکانیک یکی از فعال ترین گروه ها بوده و ما امیدواریم در آینده علاوه بر گروه مکانیک سایر گروه های تخصصی نیز در ارائه خدمات براساس کدهای ساختمانی فعالیت نمایند و امیدداریم در آینده بتوانیم در جهت ارائه خدمات کدهای شهری و شهرسازی نیز واردشویم تا مسئله مدیریت مصرف آب و بخصوص در دفع صحیح فاضلاب نیز وارد شویم و بیان نمودند که بزودی طرح ساختار شکست برپایه شرح خدمات برای اظهارنظر کارشناسی به استان ها ارائه خواهد شد و درخواست کردند تا با اظهار نظر کارشناسی مارا یاری کنید. سپس جلسه وارد بحث و هم اندیشی در مورد محورهای مطرح شده گردید و نمایندگان استان ها درباره این محورها و آنچه در استان خود در حال اجراء است گزارش و نظرات کارشناسی ارائه دادند و در جمع بندی مقرر گردید هیات های رئیسه گروه های تخصصی استان ها  نظرات کارشناسی خود را در جهت .رسیدن به روش یکسان در ارائه خدمات طراحی ،اجراء و نظارت براجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان هرچه سریعتر ارائه نمایند تا پس از طرح در گروه تخصصی مکانیک روش واحدی طی نظام نامه ای به استان ها ارسال گردد تا پس از اظهار نظر کارشناسی نظام نامه نهایی جهت اجراء به استان ها ابلاغ گردد.
    همچنین در این جلسه دکتر معصومی در مورد ریشه های آتش سوزی و خسارت های وارده و چگونگی پیشگیری از حرارت در زمان زلزله گزارشی را ارائه دادند و سخنانی را ارائه نمودند که مورد استقبال قرار گرفت.
    همچنین درباره تولید بخاری های گازسوز هرماتیک نیز توضیحاتی ارائه گردید و اظهار امیدواری شد تا با تولید این نوع بخاری ها مشکل استفاده از بخاری در کلاس های درس که در حال حاضر بدلیل عدم ایمن بودن ممنوع است حل شود.
    در ادامه جلسه که با حضور دکتر کاری، دکتر دلفانی، مهندس راتقی از اعضا کمیته های تدوین مقررات ملی ساختمان، در خصوص مباحثی که در ویرایش های بعدی مباحث 14،16،17،19 و 22 باید مورد توجه قرار گیرد از جمله تنوع اقلیمی و... بحث و گفتگو شد.
    در این جلسه مهندس میرزایی و دکتر فضلی نمایندگان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور نیز در خصوص نحوه همکاری وزارت نفت با سازمان های نظام مهندسی کشور و همچنین نحوه اجرایی نمودن تفاهم نامه دوجانبه را تشریح نمودند. همچنین مهندس خوشحال نماینده سازمان استاندارد ایران در خصوص نحوه تعامل سازمان استاندارد در خصوص استانداردهای مختلف و مبحث 15 مقررات ملی ساختمان گزارشی ارائه نمودند.
    همچنین در این جلسه احکام اعضای گروه تخصصی مکانیک دوره هفتم توسط هیات رئیسه شورای مرکزی اعطاء گردید و از اعضای گروه تخصصی مکانیک دوره ششم نیز قدردانی به عمل آمد.

     

    موضوع : نظام مهندسي ساختمان / مقررات ملي ساختمان   تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1396